Total Pageviews

Friday, November 25, 2011

Roti Gardenia Hijau

minggu ni dari isnin sampai jumaat straight aku breakfast wholemeal bread gardenia hujau tuh.. power kan?
sebenarnya memang ni pun breakfast ruji aku starting this year.. cuma sejak dah 3 minggu aku jadi fitness instructor kat gym office aku ni je aku lagi disiplin. dibantu oleh kerajinan wife aku prepare those breakfast early in the morning.

breakfast isnin: red salmon tuna tc boy
Lunch isnin: telur rebus hancur + blackpaper



















tapi kadang-kadang kalau ada makan-makan kat office ke, wife aku terbangun lewat or tak sihat ke, aku outstation ke or weekend and cuti baru la aku bedal typical malaysian breakfast seperti nasi lemak, roti canai, etc...

breakfast selasa: sosej with cheese
dari pemerhatian aku, tak ramai yang dapat follow healthy diet macam nih.. tepuk dada tanya weight scale tu..
kalau aku nak sembang pasal diet, health and fitness ala-ala kevin zahri sampai subuh pun tak habis..

breakfast rabu: egg banjo with mayonis
salah satu goal dalam hidup aku ialah tak nak out of shape sebelum umur 35.. kalau dapat sampai umur 40 or lebih lagi bagus la kan..
now i'm happy with my shape, cuma ada certain part yang nak kene toning sikit especially abs..
if possible nak dapat six pack balik macam zaman muda-muda dulu.. masa tengah peak main sport (hockey) untuk universiti..
start buat degree back in 2004 aku pun dah slow, lemak-lemak pun mula berkumpul..
zaman jadi trainer kat true fitness dulu pun tak dapat 6 pax sebab nak buat size, so kene makan dan bedal..
training pon tak cukup mantap kot..
dulu aku keding je... boleh refer kat gambar-gambar lama kat facebook.. so nak sasa la sikit.. haha

breakfast khamis: ramli burger of coz with cheese
bila aku join advertising back in early 2010 berat aku mencatatkan kenaikkan tertinggi dalam sejarah..
but still in shape though!! cuma muka jadi boolat.. bulat bulat bulat...
masa tu office lama aku provide lunch.. nasi padang, nasi campur, nasi ayam and once a while fast food, u name it.. memang membulat la aku time tu..
plus workout at the gym not consistent, always hang makan-makan with client.. memang padu la lemak kat perut masa tu..

breakfast jumaat: roti telur gulung sosej
start this year when i joined government agency ni aku start to make a change..
wife aku pulak rajin je buat breakfast untuk aku, walaupun dia tengah sarat pregnant..
so takde masalah la..
lunch pon kengkadang makan roti je..

wife aku lepas pantang nanti akan aku paksa workout balik kat gym..
masa anak dara dulu dia rajin, lepas kahwin dia malas..
masa dia pregnant ni ada aku ajak pergi swimming, tapi dia taknak.. takper la..
swimming make u easier to deliver.. tapi ada teknik dia laa..
lepas pantang nanti siap la! haha
hari-hari dia mengomel cakap dah gemok.. pregnant memang la kan..
dah almost a month aku follow strict diet ni and ada la nampak perubahan sikit..

tapi....

masalah muka yang bulat macam mana??

1 comment:

  1. jadik kak lin ngan abg harry nye instructor voley?? ktorg dah out of shape nih.. tak banyak, mintak kempis perot jer.. hikhik..

    ReplyDelete