Total Pageviews

Wednesday, November 2, 2011

Baby walker

Last week ada baby sale kat puchong.
Wife aku kan memang suka sale-sale ni..
Dia pun pergi la sorang2 and bought a few baby items.
Antara barang yang dia beli ialah baju, snow cap baby, rompers, play gym and walker.
Memang murah laa...

Biasanya baby walker ni kita pakai bila baby umur 5 bulan atau pun bila baby dah pandai duduk dengan sendirinya.
Wife aku beli awal2 ni sebab murah.. RM 40 je... Kalau kat departmental store or other baby shop tak dapat kot harga ni.
Cute je walker tu, ada ketam. Hehe.

Sebelum ni aku ada dengar kalau pakai baby walker ni nanti baby lambat jalan.
Aku mcm tak percaya sangat mula-mula.
Then tadi aku pun google...
Memang betul daa..
Menurut wikipedia n beberapa web yang aku baca, baby walker boleh melewatkan baby berjalan average sebulan..
Korang try google la for more info..

Point yang paling aku gerun ialah pakai walker ni banyak menyebabkan kecederaan kepada bayi.
So to all parents out there, berhati-hatilah ye..
Aku akan try minimize pakai walker ni.
Tapi kadang-kadang perlu pakai jugak kan..
Contohnya bila nak suap baby makan.
Cuma kita kena monitor la..
Jangan bagi baby berkeliaran pakai walker ni.

Kalau nak bagi baby cepat jalan, kita kene selalu ransang muscle kaki dia dengan urutan selain train dia tatih-tatih tu laa..
Ada juga kat pasaran parents asissted walker pakai tali untuk train baby berjalan.
Akan ku gunakan experience ku sebagai fitness trainer untuk train anak ku berjalan esok. Hehehe..

Ada lagi lebih kurang sebulan lebih wife aku nak due.
Perut dia semakin membesar and anak aku selalu training muay thai dalam perut mummy dia.
Bonjol2 perut wife aku kalau dia buat side kick, elbow attack or power punch. Hehe.
Aku tak ajar pun lagi kick boxing dekat baby aku. Dah pandai dah.

Semoga baby aku lahir sihat, tough dan gagah macam papa dia.
Haha... Aminn...

No comments:

Post a Comment